Welcome to Children in Rome!

Children in Rome's Blog is dedicated to parents living and travelling to Rome and Italy, but also to parents who travel in general, to those who are fascinated by the Italian life style, are interested in new and innvoative children's activites in Italy and in Europe and to the experience of being a child in this caotic, disorganised but enchanting, beautiful, historical and unique “Eternal city”.


Discovering Rome through the eyes of my children has been and is still today one of the most beautiful experiences. This is why I decided to create and design tours that are especially dedicated to children. Our tours are familiar, warm, welcoming, educational and fun for our greatest asset: children. The activities have an old fashion sense to it even if we often use modern technology. We are very committed to put the care that a mother does with its own children in our tours, and make sure the kids have a blast while learning and developing new and stimulating experiences.


Welcome to Children in Rome, who wants to connect with parents and children not only from Rome, but from all over the world.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Il Blog Children in Rome, è dedicato ai genitori che vivono o viaggiano a Roma e in Italia, ma anche a quei genitori che viaggiano in generale, coloro che sono affascinati dallo stile di vita italiano, o interessati a nuove ed innovative attività per bambini in Italia ed Europa. Ma anche per tutti coloro che vogliono sapere di più sull'esperienza dell'essere bambino in questa caotica, disorganizzata ma incantevole, affascinante, bella , storica e unica “città eterna”.


Scoprire Roma attraverso gli occhi dei miei figli è stata e continua ad essere una bellisima esperienza. Per questo ho deciso di disegnare dei tour appositamente dedicati ai bambini. Durante i nostri tour si respira un 'aria di famiglia, si crea un' atmosfera accogliente, calorosa, educativa e divertente per coloro che rappresentano il nostro bene più prezioso: i bambini. Le attività hanno un tocco all'antica pur mantenendo la modernità attraverso la tecnologia, è molto importante per noi trasmettere al bambino una cura e attenzione “materna” nei nostri tour e assicurarci che i bambini imparino divertendosi e sviluppando esperienze nuove e stimolanti.


Benvenuti in Children in Rome, che in realtà vuole essere in contatto con genitori e bambini non solo di Roma, ma di tutto il mondo.


Archive
Recent posts
  • Facebook Basic Square
  • Instagram Social Icon
Follow us

© 2017 children in rome - All rights reserved

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon